Bøker, boller og sukkerspinn

7 May

I går hadde bloggen min syvårsdag. Det er syv år siden jeg slettet rosabloggen min fordi folk hadde begynt å lese den, bestemte meg for å slutte å dele fra eget liv og utelukkende skrive om bøker. Inspirert av Julie og Labben, og med min roommate (hennes kongelige høyhet) Elisabeth som hovedmotivator opprettet jeg denne internettboligen.  Jeg tilbragte gårsdagen i konfirmasjon, og mens alle andre feiret konfirmanten med kake – dedikerte jeg i all hemmelighet alle bitene til bokblogglandia. I dag er jeg på dagens tredje uforstyrrede kopp med varm drikke (, burde ta med babyen på party oftere, hvis resultatet er at den sover hele dagenderpå), og jeg rakk å lese tre kapiteler Swamplandia! til frokost i stedet for et halvt. Perfekt feiring.

Jeg burde sikkert holde en ordentlig konkurranse og lodde ut bøker til dere, men jeg velger heller å gi dere den fantastiske gaven det er å påvirke min lesing. Tjuvstartet egentlig i forrige månedsstatistikk, men trekker den litt lenger her: alle får lov til å velge en valgfri bok fra mine ulest-hyller eller fra de bøkene jeg har kjøpt så langt i år, som jeg lover høyt og hellig å få lest inne utgangen av juni. Som bonus kan dere slenge på en valgfri bok jeg ikke eier, som jeg lover å begi meg ut på innen året er omme. Jeg har allerede forpliktet meg til å lese Pulphead (gleder meg) og The Hunchback of Notre-Dame (gruer meg), og håper at mine to siste lesere ikke finner på noe altfor sprøtt. Mens jeg først er i gang lager jeg meg et lite miniprosjekt (Prosjekt, Lister og Smalltalk er denne bloggens livsblod), hvor jeg innfører (nesten) full bokkjøpestopp fram til man booker longlisten kommer i slutten av juli. Det eneste unntaket er lydbøker, jeg eier bare tre uleste lydbøker og jeg har 24 ubrukte credits hos Audible. Ut mai tenker jeg å være litt mer hardcore, og holde meg unna biblioteket og nyinnkjøpte lydbøker også.

Kaylee-Pilot

Hurra!

PST: Ingalill, Går, gikk, har gåttstår ikke på noen av disse listene, men den befinner seg jo i min (digitale) bokhylle.

34 Responses to “Bøker, boller og sukkerspinn”

  1. labbensblog May 7, 2017 at 4:26 pm #

    Gratulerer med bloggbursdag!! 😀 Tenk at det har gått syv år. Tror ikke jeg kunne forstille meg bokbloggtreff, bokbloggpriser, tvangslesekafe, samlesing og generelt fellesskap i kommentarfelter og på diverse sosiale medier for syv år siden. Da var blogging bare en artig ting å begynne med som mest sannsynlig var mest for meg selv, med meg selv og noen få familiemedlemmer som eneste leser.

    Som du sikkert allerede har skjønt siden jeg kommenterer (nesten) alle innlegg du publiserer digger jeg bloggen din. Jeg kommer til å være en fast leser alltid, uansett om du publiserer 12 innlegg i året, 24, innlegg eller 100 innlegg (lov å drømme..).

    Nå kom jeg forresten på at jeg savner Julie. Hun forsvant plutselig, som så mange av oss andre også har gjort i perioder. Håper hun kommer tilbake en dag.

    Siden du allerede er forpliktet til å lese Notre-Dame (som for øvrig er gøygøygøy, ikke noe å grue seg til), må jeg pønske litt på et forslag til bok du ikke eier. Jeg tenkte også å gi deg en liten gave med å forplikte meg til å lese en bok du ønsker at jeg skal lese fra mine bokhyller innen slutten av juni. Jeg kan f.eks. lese Notre-Dame på nytt sammen med deg, eller lese Moby Dick som du nevnte i kommentarfeltet til min omtale av Notre-Dame fordi Melville og Hugo deler en forkjærlighet for digresjoner. Eller noe helt annet du måtte ønske (bare ikke Blood Meridian og helst ikke Krig og Fred her heller). Jeg forplikter meg ikke til å skrive om boken, for jeg har brent meg på det før, men jeg lover å på en eller annen måte dokumentere fremgang, mest sannsynlig i kommentarfeltet ditt. Jeg er ikke alltid flink til å lese bøker jeg planlegger å lese, men denne gangen lover jeg at jeg skal følge opp!

    Kommer tilbake til bok du ikke eier. Forplikter du deg til å lese alle forslag eller velger du ut ett?

    Daisy ❤ (regner med hun heter noe annet i Firefly og Stargate, men for meg vil hun alltid være Daisy)

    • Haruhi May 7, 2017 at 5:04 pm #

      Og jeg er fan av deg ❤ Har blitt like glad hver gang bloggen din har blusset opp igjen, og håper du fortsett til evig tid. Med så mange eller få pauser som du trenger.

      Nei, jeg kunne heller ikke i mine villeste drømmer se for meg at jeg a) skulle treffe noen av dere andre i levende live og b) holde på i (minst) syv år. Jeg tror bloggen din og Julie sin var de eneste jeg viste om. Savner Julie innimellom jeg også, men hun er aktiv på insta – så det hjelper.

      Er fremdeles skeptisk til Notre-Dame , men når du minnet meg på Moby Dick -linken jeg hadde laget i hodet mitt ble jeg litt mer gira. Det er jo veldig veldig mange som synes den er uutholdelig kjedelig også. Jeg lurer dog på om min utgave av Notre-Dame er forkortet, den er en e-bok uten sidetall…fant en annen e-versjon som var 548s lang, det høres kanskje riktig ut? Kostet bare ca 1 dollar, så syns ikke det burde telles som et bokkjøpt (slippery slop).

      Oooh, du har jo så mye snacks stående, tror jeg må tenke litt over saken. Selv om Moby Dick var et godt forslag. Jeg vurderte å skrive at Krig og fred og Les Mis ikke var lov til å foreslå, men
      endte opp med å bare krysse fingrene og håpe at ingen gjorde det…

      Forplikter meg til å lese alle. Full av pågangsmot som jeg alltid er i starten av prosjekter (se bare hvordan det går med Banks…jeg eier bare en (ulest) bok av ham, så det kommer jo ikke akkurat til å fyke unna i løpet av mai/juni/juli).

      Vet ikke hvem denne Daisy er, dette er Kaylee 😉 ❤

      • Haruhi May 7, 2017 at 6:50 pm #

        Hjelpes. Klarte til slutt å finne ut hvor mange sider det er i min utgave av Notre-Dame …711! Enten så er det et helsikes til etterord (ser dog ikke sånn ut i innholdsfortegnelsen), eller så er alle andre kindle-utgaver forkortet, selv om noen av dem skryter av at de ikke er det?! Frister å kjøpe en på 500+

        • labbensblog May 7, 2017 at 7:01 pm #

          Min utgave er på ca. 500 sider og den er ikke forkortet. Den har ganske liten og tett skrift, så tror gjerne på at den kan være oppi 700 sider i enkelte utgaver. Ikke lest forkortet. Da vi hadde samlesing i forbindelse med Line sin lesesirkel var det ingen av de som leste forkortede utgaver som likte den. Men jeg er ganske sikker på at noen av de andre gjorde det. Det var ikke bare meg.

        • Haruhi May 7, 2017 at 7:09 pm #

          Nei, jeg har jo ikke lyst til å lese forkortet. Synes bare det er rart at det er så stor forskjell på de elektroniske utgavene, skulle ikke tro skriftstørrelse etc spilte noe rolle da. Holder meg nok til min utgave altså, selv om mangelen på sidetall i selve utgave er litt frustrerende (ser jo hvor mange % jeg har igjen, men det er lissom noe eget med å vite hvilken side man befinner seg på).

      • labbensblog May 7, 2017 at 7:08 pm #

        Jeg tror faktisk jeg vil at du skal lese Himself av Jess Kidd i løpet av året. Den kan kjøpes til Kindle, tror ikke den er på noe mer enn 300 sider og det er en av mine favoritter fra i år. Ingen andre som har lest den eller hørt om forfatteren, så dette er jo en grei måte å spre ordet på. Dessuten tror jeg du kan like den boken.

        Skjønte at det ikke var Daisy pga paraplyen og smilet. Hun er mer fan av golfkøller og svarte klær. Higher Ground, serie fra 2000. Den som fikk meg til å lese Frankenstein for første gang faktisk.

        Tror vi kan si at ingen bøker på over 1000 sider er lov. Aller helst kan de være litt kortere også. Begynner å bli litt bekymret for at du kommer til å velge Strange & Norrell. Moby Dick er tykk, men ikke sååå tykk.

        Julie sin var vel den eneste jeg visste om i begynnelsen, sikkert fordi hun opprettet bloggen sin samme dag som meg og var den første som kommenterte på bloggen min. Kan ikke huske når jeg begynte å oppdage andre blogger, men regner med det ikke var lenge etter at jeg opprettet min egen. Tror jeg må snoke litt i mitt eget kommentarfelt fra 2010.

        En dollar teller for øvrig ikke som bokkjøp! Fullt lovlig.

        • Haruhi May 7, 2017 at 7:17 pm #

          Himself notert! Den høres jo egentlig interresant ut også.

          Nå fikk jeg lyst til å si Strange & Norrell , den er jo ikke så lang – bare drøye 100s lenger enn min utgave av Notre-Dame , min kindleutgave er 846s.

          Skal foreta litt kommentarfeltssnoking i løpet av kvelden selv. Er usikker på hvem jeg faktisk leste / ble lest av, way back when. Husker at jeg leste deg, Julie og Line. Husker også at jeg ikke turte å kommentere på bloggen til Ingalill, fordi jeg syntes hun fremstod så proff (eh, skummel).

          Aldri hørt om Higher Ground , må google.

        • Ingalill May 8, 2017 at 7:51 am #

          Betyr dette at både skummelheten og proffheten er saga blott?
          Ikke rart du aldri holder bio-frister. Skal også snoke i kommentarfelt for å finne ut hvor jeg jeg missteppet, og plutselig ble useriøs flokse…. har det noe med alle skrivefeilene i kommentarfelt å gjøre (så plutselig at jeg (sier ikke hvor) igjen, skrev gått istedet for godt)
          , tøyte er forresten mitt nye, årets favorittord, roper det ut i tide og utide
          , ingen sammenheng forøvrig.

        • Haruhi May 8, 2017 at 11:49 am #

          Bare skummelheten 😉

          Fikk nå et mentalt bilde av deg med høylitterær lydbok på øret, hund i bånd, løpende gjennom de eidsvoldske (??) skoger mens du roper TØYTE av dine lungers fulle kraft. Takk.

  2. siljesols May 7, 2017 at 6:50 pm #

    Gratulerer med bloggbursdag! Bloggen min blir også 7 år i år, men har ikke fulgt bloggen din så lenge. Jeg tror det var etter et bokbloggertreff at jeg ble obs på den og sikkert i kommentarfeltet til Labben eller Ingalill. Jeg er veldig glad jeg oppdaget den siden den nå er en av mine favoritter og du er nok en av de jeg får mest lesetips av.

    For en artig utfordring du har gitt deg selv:-) vet ikke om jeg hadde turt. Fra bokhyllelisten din vil jeg at du skal lese The Old Man and the Sea som jeg leste for 10-15 år siden og som overbeviste meg om at Hemingway var noe for meg. Har likevel ikke lest mer. Siden jeg såvidt har begynt på Ethan Frome (og lest Blodmeridianen!) så later jeg som det er den du har gitt meg tilbake fra min leseliste. Den valgfrie boken blir Huset med den blinde glassveranda av Wassmo, den gir 1001-kryss og så slår jeg et slag for norske bøker;-) kom gjerne med en bok tilbake!

    • Haruhi May 7, 2017 at 7:24 pm #

      Morsomt at så mange av oss har holdt på like lenge. Ja, du dukket opp på min radar senere også. Fult mulig det var etter det første treffet jeg var med på. Husker i hvert fall at jeg gikk rundt med skilt hvor det stod “Stine”, og nesten ingen kjente meg igjen – de få som hadde hørt om denne litt perifere bokbloggen kjente jo bloggeren som Haruhi, og de aller aller fleste hadde jo ikke hørt om meg i det hele tatt. Håper jeg kommer meg på treff igjen i år.

      Jeg holder allerede på med The Old Man and the Sea !! Begynte for et par dager siden, da jeg bare leste papirbøker og trengte noe i e-format til å lese på senga. Perfekt valg 😉 Mer skeptisk til denne verandaen, men sagt er sagt. Må tenke litt på tilbakebok, du har jo allerede lest så mange av favorittene mine i år. Eller, nei, må ikke tenke. Er du en av disse som ikke har lest Keiseren av Portugalia ? Håper det, for da kan jeg be deg lese den nå.

      • siljesols May 8, 2017 at 11:57 am #

        Det stemmer, jeg har ikke lest den, sa da blir det den. Glassverandaen er god! Og så er den under 200 sider, så dette går fint;-)

        Har ikke helt oversikten etter de første treffene, det var så mange å holde styr på og jeg prøvde vel å klamre meg fast til de jeg først satt med. Jeg leste i starten mest de som skrev om ungdomsbøker, så Mari – Flukten fra virkeligheten og Julie var blant de første. Hadde faktisk en biblioteksbokblogg før Så rart og de fleste jeg fulgte da blogger ikke mer så vidt jeg vet. Håper du kommer på treff denne gangen, og så skal jeg gjøre mitt beste for å få med meg Labben i år.

        • Haruhi May 8, 2017 at 12:35 pm #

          Hurra! Tror den kan falle i smak (og hvis den ikke gjør det, så skylder jeg på at det er seks år siden jeg leste den…).

          Bra du tar ansvar og befaler litt korte bøker, Labben har gitt meg ca. 1000s, og Ingalill var ikke langt bak. Begynner å lure på om jeg, som alltid, har tatt meg vann over hodet.

          Jeg har veldig veldig lyst til å komme i år, men vi får se når det nærmer seg. Aller helst vil jeg ta med både mann og baby på helgetur til Oslo, så slipper vi separasjonsangst (min, ikke babyen sin), mannen har dog utrykket en viss skepsis for denne planen..

        • siljesols May 9, 2017 at 9:35 am #

          Fikk ikke lov å svare under din kommentar, så svarer her. Leste litt om boken, og gleder meg, og så ser jeg den ligger på Storytel, så dette bør jeg klare. Jeg hadde tre alternativ fra årets leste femstjerners bøker, og ga deg den korteste. Angående navneforslag til barna, så hadde jeg kjempet litt hardere for mitt forslag Tora hvis jeg hadde lest Glassverandaen noen år tidligere. Men på den annen side er jeg veldig fornøyd med navnet vi endte på så.

          Du må komme på treff! Vil ikke mannen på Oslotur altså? Min ville ikke heller bli med på helgetur på det første treffet etter barn nummer to, så han overtalte meg til å reise på en litt kortere tur uten baby og med ammepumpe. Spørs om jeg hadde gjort det med den første, men det gikk jo helt fint. Den der separasjonsangsten blir verre jo lenger du venter, og forsvinner nok aldri helt heller. Bare å hoppe i det;-)

        • Haruhi May 9, 2017 at 5:02 pm #

          WordPress er litt kresen når det kommer til hvor man får lov til å kommentere…

          Ja, jeg tror Keiseren kan være noe for deg. Syns det var veldig høflig å gi meg den korteste (dog litt snikete at den er den første i en triologi). En av de andre femstjernene skal jeg jo uansett lese, Levende og Døde , står i bibliotekskø.

          Har veldig lyst til å være med i år, siden jeg ikke fikk med meg fjorårets. Mannen har en sterk skepsis til Oslo (eller egentlig til alle byer som ikke er Trondheim, og alle tettsteder som ikke er Røros). Kanskje jeg går for kun en overnatting i stedet for to. Vi får se. Håper du klarer å bearbeide Labben 😉

  3. labbensblog May 7, 2017 at 7:41 pm #

    Uh-oh. Burde virkelig ikke gi deg ideer.. Min utgave mener jeg er på ca. 1000 sider. Notre-Dame på ca. 500. Stooor forskjell med andre ord! Kikket så vidt i kommentarfeltet mitt og så at i tillegg til Julie hadde jeg tidlig kontakt med Lena. Har du peiling på når jeg begynte å lese din blogg? Det kan jeg ikke huske, da må jeg nok snoke i ditt kommentarfelt. Line var første blogger jeg møtte i levende live (minus en del bloggere på et treff hvor jeg ikke egentlig visste hvem som tilhørte hvilke blogger..). Hun tok meg med på antikvariatshopping og middag i Oslo. På første store bokbloggtreff var det meg, Ingalill og Silje som satt igjen til slutt. Det var veldig artig, men jeg vegrer meg fremdeles for å dra flere ganger. Det blir så mange mennesker og selv om jeg nå kjenner en liten brøkdel av dem relativt godt er det alltid skummelt.

    Higher Ground var min favorittserie på ungdomsskolen. Har sett den igjen i voksen alder og må si den holder seg godt. Husker jeg var så lei meg da jeg skjønte at det bare fantes en sesong.

    Nå er jeg forresten veldig nysgjerrig på hva du kommer til å velge til meg. Kan jeg håpe på noe annet enn Strange & Norrell?

    • Haruhi May 7, 2017 at 8:04 pm #

      Jeg turte ikke å dra på det første treffet, og angret etterpå. Ingalill var den eneste som kjente igjen/kjente meg på det første treffet jeg var med på. Alle andre var enten forvirret over Haruhi/Stine eller hadde aldri hørt om meg. Håper fremdeles at du blir med på et treff igjen i framtiden, jeg har lyst til å være med i år. Bokbloggmiljøet i Trondheim er ikke like sprettent som det er i f.eks Bergen, så det nasjonale treffet er min eneste sosiale greie. Jeg savner Line også, forresten. Hun blogger jo fremdeles, men det er så langt i mellom og i så stor grad om norske bøker, at jeg har falt litt av.

      Den første kommentaren din på min blogg (som jeg kan finne nå), er i desember 2010 (https://bokboble.wordpress.com/2010/12/28/one/#comments). Nå må jeg finne min første hos deg.

      Det er jo ikke noe gøy å lese bøker man virkelig ikke er motivert for, så jeg skal se om jeg finner noe annet enn Strange , selv om jeg virkelig tror at det er noe for deg altså, helt riktig humor. Har ikke rukket å se på ulest-lista di ennå, har vært altfor opptatt med å lese min egne gamle blogginnlegg og gremmes.

      • labbensblog May 7, 2017 at 8:21 pm #

        Backstreet Boys, House og Lolita. Godt det var en bok inni mix’en i det minste. Jeg forsøkte å søke på Haruhi på blogspot-bloggen, men søkefunksjonen er tydeligvis ikke god nok for å søke i kommentarfelt, kun i innlegg. Kunne nok gjettet det, men måtte prøve. Inntil videre overlater jeg letingen til deg, men har du ikke funnet din første kommentar til meg før i morgen ettermiddag overtar jeg letingen igjen.

        Jeg vet ikke hvorfor jeg er så negativ til Strange & Norrell. Tror egentlig at den kan være noe for meg. Mulig serien ødelagte. Så første episode og ble litt skuffet. Når boken er en murstein skal det ikke mye til for å overtale meg selv til å la være å lese den.

        I den perioden jeg blogget lite falt jeg av omtrent alle bloggere. De jeg har funnet tilbake til er de som er aktiv med jevne mellomrom. Jeg håper også at Line blir mer aktiv igjen og at det ikke kun kommer til å gå i norsk, for hun er knalldyktig til å skrive. Mest sannsynlig en av de beste i bloggnorge, om ikke den beste.

        Meldte meg for øvrig på treffet i fjor, men ble ikke til at jeg dro. Når er det i år? Jeg har lovet mamma å ikke reise noen steder i midten av september, så mulig det kræsjer.

        • Haruhi May 8, 2017 at 11:58 am #

          Jeg har helt gått meg vil i gamle kommentarfelt og innlegg nå, blir svett. Overlater ballen til deg – finn min første kommentar hos deg! Er usikker på om du kommentert her først, eller jeg der. Er dog sikker på at jeg leste deg før du leste meg. Tror jeg. Har i hvertfall lest deg så lenge at samboeren min sin kommentar på at bloggen hadde fylt syv år var “ja, nesten like gammel som den blå med alle bøkene og kokosnøttene som du er så glad i”.

  4. Mari May 7, 2017 at 7:50 pm #

    Wow, sju år! Gratulerer!

    En bok du (så vidt jeg vet) ikke eier: The Paper Menagerie av Ken Liu. Fordi du uansett skal lese den, og fordi noveller er greit å lese innimellom andre greier. Dessuten tror jeg kombinasjonen av SFF og kinesisk innflytelse passer bra for deg. Boka har til og med innslag av steampunk!

    • Mari May 7, 2017 at 7:51 pm #

      Det er for øvrig fritt fram å gi meg hjemmelekser også.

    • Haruhi May 7, 2017 at 8:08 pm #

      Aldeles overkommelig!

      Den har jeg jo, som du sier, allerede planlagt å lese. En gang i tiden hadde jeg forøvrig et (ganske mislykket) Kina-prosjekt, hvor jeg prøvde å lese så mye som mulig kinesisk litteratur. Det var gøy. Kommer forøvrig til å trenge både kvalitetsessayer og litt sci-fi-noveller for å komme meg gjennom Notre-Dame . Neida. Joda.

      Husker jeg feil, eller hadde du en annen (bok)blogg før denne?

      • Mari May 7, 2017 at 8:37 pm #

        Nei, du husker ikke feil. Den døde i 2012? 2011? Og så slettet jeg den da jeg opprettet den nye.

  5. Ingalill May 8, 2017 at 8:05 am #

    Grattis med de 7årene. Kan ikke huske tiden før. Selv om jeg den 11. feirer 9år. Det artigste (og kanskje også pinligste) med de 2/3 første årene er den fullstendige mangelen på terskel. Rene rosablogghyppigheten. Flere ganger om dagen. Ihvertfall hver dag. Som statusoppdateringer å regne. Eller det man i dag bruker insta til.
    – eg – har jogget, det blåste, vondt i foten, lest bok med dårlig språk…
    , ingen kommentarer selvfølgelig, bortsett fra en sporadisk slektning
    , og til slutt Solgunn, det er ren transference/imprinting hvordan man knytter seg til sin første offentlig kommentarist/ehm/tator(?) -))

    Leksene:
    Puh, og takk for det smutthullet. Nå har vi jo denne avtalen hvor du skal lese hva som helst hvis jeg leser Two Cities, men jeg regner med jubileumslekser trumper denne, altså ønsker jeg med Paringslek (Norman Rush), uten at jeg leser Two Cities. Skal lese den uansett (altså), den står på den klikkbare krysslista. (Egolf, går jeg uten videre utifra at du leser etter forrige kommentar, forrige innlegg).

    Måtte du fortsette i 7 nye år!!
    (det gjelder også resten av kommentarfeltet)

    • Haruhi May 8, 2017 at 11:55 am #

      Ni?! Shit pomfritt.

      Jeg hadde også null terskel, og absolutt alle følelsen utapå brystet. Det kunne ha gått så galt. Er et rent under at jeg ikke endte opp like rosa som det fysiske utrykket her inne. Det første halvåret fikk jeg bare kommentarer fra ikke-bokbloggere, så oppdaget jeg anslagsvis at bokblogger var big business og fikk angst for å mene noe = all tellingen.

      Jeg regner Labben som min første kommentator/dedikerte leser, selv om jeg er usikker på om det faktisk stemmer. Samboeren min mener i hvertfall at jeg var veldig opptatt av “den der blå bloggen med alle bøkene og kokosnøttene”.

      Smutthull? Nei, nei, nei. Gamle avtaler står ved lag, det eneste du utløser hvis du får meg til å lese Paringslek , er at du umiddelbart etterpå må gi deg i kast med Two Cities . Minner Paringslek litt om Midnattsbarn i stil? Eller er den en link jeg har lagt inni hodet mitt fordi Rush høres litt ut som Rushdie (og fordi du liker begge)?

      Vi skal alle blogge til vi blir pensjonister.

    • Haruhi May 8, 2017 at 1:22 pm #

      Glemte å si:

      Var sikker på at du kom til å befale Freedom og Catch 22 .

      • Ingalill May 15, 2017 at 8:54 am #

        Freedom, Catch 22 og Erpenbeck skal du jo lese selv, på eget inititiativ. Målet er å presse på de bøkene du ellers ikke ville ha lest. I henhold til labbendiskusjonen under her, tror jeg faktisk Paringslek er ok på norsk. Alt jeg leser på goodreads er at det er så mange vanskelige ord – opplevde det ikke slik i den norske utgaven. Det kan jo være at oversetteren har fordummet, men isåfall var jeg så dum at jeg ikke fikk det med meg..

        (Freedom er ikke tvang på lyd, uansett hva annet du har hørt)
        (Aner ikke hvor denne kommentaren kommer til å havne, men håper under der det står Catch og Freedom)

        • Haruhi May 16, 2017 at 6:20 am #

          Hm, det verst er at du har et poeng. Både 22 og går frister. Verre med Freedom , hadde den bare ikke tatt tyve år i lydform. Har dog funnet ut at puslespill + lydbok + te = magi, så kanskje det finnes håp.

          Føler også at jeg burde pushe deg til å lese noe mer, selv om både Swamplandia! og Two Cities gikk (..går) dårlig…

  6. labbensblog May 8, 2017 at 4:59 pm #

    Jeg var nesten fire måneder tregere enn deg ser det ut til. Første kommentaren din: http://labbens.blogspot.no/2010/09/good-man-jesus-and-scoundrel-christ.html?showComment=1283593688248#c7271632946875063107

    Veldig fornøyd med å være den blå med alle bøkene og kokosnøttene som du er så glad i (selv om jeg strengt tatt ikke er det nå lenger) ❤ Håper jeg var din første dedikerte leser, for det er jo kult! Aner ikke om det stemmer jeg heller, men jeg har vært en dedikert leser lenge i det minste.

    Paringslek-fadesen kommer til å forfølge meg til jeg dør. På dødsleie, når jeg skal liste opp alt jeg er lei meg for at jeg ikke fikk gjort (som man gjør..) kommer Paringslek til å være nummer to på listen etter å ikke få barn (siden alle sier jeg kommer til å angre på det. Jeg har bartebabyene mine, så foreløpig er jeg fornøyd). Med mindre jeg skjerper meg, leser boken på nytt og skriver om den. Men det er litt tiltak siden den er en murstein. Hva hvis jeg sender den min utgave – som jeg har fått av Ingalill – og så overtar du oppgaven min? Da har jeg sendt stafettpinnen videre og trenger ikke lenger å bære skyldfølelsen på mine skuldre.

    Catch-22 bør du for øvrig lese enten noen tvinger deg til det eller ikke.

    • Haruhi May 9, 2017 at 5:07 pm #

      Tipper Paringslekfadesen kommer til å trone helt øverst på listen over ting du angrer på 😉 Også kommer du til å angre bittelitt på at du ikke har barn, for hadde du hatt det – så kunne du ha gitt dem i Hellig Oppdrag og lese og omtale Paringslek , sånn ellers tipper jeg du klarer deg fint uten.

      Murstein…Kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke la inn en anti-mursteins-klausul i innlegget mitt, men gjort er gjort.

      Hadde vært supert hvis du orket det! Fysisk tilstedeværelse øker sjansen for lesing. (Overser det du sier om omtale). Kan forøvrig ikke lese noen fler av Ingalills favoritter før hun får ut fingeren og fullfører Two Cities .

    • Haruhi May 9, 2017 at 5:09 pm #

      !!

      Du eier A Tale of Two Cities gjør du ikke? Krysser fingre og tær, for jeg velger i så fall den. Lett!

      • labbensblog May 9, 2017 at 6:10 pm #

        Den er grei! Jeg skal nå endelig få lest A Tale of Two Cities, som bloggbursdagsgave til deg, innen utgangen av juni. Lover!

        I samme slengen kan jeg love å sende deg Paringslek. Dersom du ikke har lyst til å slenge ut adressen din i kommentarfeltet på bloggen er det bare å sende meg en Facebook-melding med den, så skal jeg ordne det. Det kan være jeg husker den som mer murstein enn den er. Jeg likte den, først og fremst, så det var ikke tungt å lese den eller noe. Også er den innbundet og da ser de så mye større ut enn de egentlig er og ville vært om det var en pocketutgave.

        • Haruhi May 9, 2017 at 6:40 pm #

          Tror den er “bare” ca 500s lang, sjekket på goodreads når Ingalill befalte. Varierer jo fra utgave til utgave sikkert, og innbunden bøker fremstår som du sier alltid svære.Spesielt for meg som leser 80% e-bøker (og 10% tegneserier…).

          Sendte deg adressen min på facebook nå, du er super!

  7. labbensblog May 21, 2017 at 6:55 am #

    Jeg fant ikke boken i bokhyllen. Skulle lete etter den i de flyttekassene vi enda ikke har gjort noe med, men så har jeg glemt det og vips var det gått over en uke. Ser om jeg finner den i dag og så sender jeg den i morgen!

Leave a Reply

