Påskeglimt

13 Apr

Sola skinner, babyen sover, påsken er her, leselysten er rekordhøy og livet er ikke det verste man har.

Månedens biosirkelbidrag. Foreløpig mye mer Bakkebygrenda enn død

Den godeste Selma ble riktig nok over 80 år gammel, men jeg tror denne boka hovedsakelig tar for seg de fem første årene av livet hennes

Det heteste påskekrimtipset må forøvrig være at Stephen Fry har lest inn The Complete Sherlock Holmes, tilgjengelig på Audible og tar bare litt over 71 timer å høre ferdig.

8 Responses to “Påskeglimt”

  1. Elida April 13, 2017 at 8:03 am #

    Å, herlighet. Måtte straks inn på Audible og sjekke Sherlock Holmes. Flaks at det kan leses uavhengig av påske eller ei sidan min påske er smikkfull av Bookerlangliste 😉

    • Haruhi April 13, 2017 at 11:40 am #

      Ja, er det ikke fantastisk? Superkombo! Blir nok etter påske for min del også, har igjen 20 timer Dickens før jeg kan begi meg ut på noe nytt i lydformat… Har det dukket opp noen godbiter på longlist så langt?

      • Elida April 13, 2017 at 4:50 pm #

        Eg har høyrt Fever Dream og De usynlige, men eg har mine tvil om begge. Akkurat nå høyrer eg Judas og den kan kome med, men som alltid er det vanskeleg å vite kva juryen tenker og om dei tenker det same som meg.

  2. Mari April 13, 2017 at 2:59 pm #

    Mitt biografiobjekt ble også over 80, men biografien handler egentlig bare om en femårsperiode i tredveårene hennes. Føles litt som juks, men det gjør nesten alle biosirkel-deltakelsene mine. Lagerlöf-boka virker egentlig ganske interessant. Jeg tror ikke jeg har lest noe av henne, heller. (Kanskje noen noveller?)

    “Bare nesten tre døgn”. Jeg liker både Sherlock Holmes og Stephen Fry, men kanskje ikke så godt.

    • Haruhi April 13, 2017 at 3:07 pm #

      Ja, litt små-juks. Spessielt siden hun har skrevet to bind til med memoarer, som tar for seg de senere årene (tror jeg). Den er foreløpig mest kos/snodig – ikke på høyden med romanene, men gir meg det sparket bak jeg trenger til å komme videre i forfatterskapet hennes (jeg elsker elsker elsker Keiseren av Portugalia).

      Jeg har (dessverre) lest alt Holmes allerede, for et par år siden – så er faktisk litt usikker på om jeg orker å begi meg utpå en gang til, men tenker kanskje at jeg kan bruke den litt mellom slagene – en novelle her, en novelle der. Håper lydboka er lett å bla i.

      • Mari April 14, 2017 at 5:57 pm #

        Jeg har bare lest 4-5 av historiene. Skikkelig dårlig av meg. Bør sikkert føye til resten på den eviglange lista over bøker jeg må lese.

  3. Ingalill April 14, 2017 at 8:24 am #

    Jeg har ikke lest så mye Holmes så dette er absolutt et tips for meg. Noted. Beibi’n ser jeg er nesten tenåring, Hjernen min er så påskedopet at alt jukspratet går meg hus forbi..

    • Haruhi April 14, 2017 at 8:30 am #

      Ja, hør Holmesfry! Så får du sparket bak du trenger for å begi deg ut på den o’hellige HPfryen. Og ja, tiden flyr, snart flytter hun ut. Litt vemodig, men jeg vil i det minste slippe å støvsuget gulvet så ofte når ingen lenger kryper på det..

      Påskedop høres godt ut, når jeg dro ut på (lilla) påskepalmeeggjakt på onsdag var det utsolgt OVERALT, straffen for å faktisk vente til påsken med påskegodiset? Var sint i et helt døgn etterpå. Er faktisk litt sint enda når jeg kjenner etter.

Leave a Reply

