Påskeglimt

26 Mar

To dagers påskeferie, syv dagers jobbing, en halv bok. Lesetørke, bloggtørke.

img_0455img_0452img_0457Kommer, som alltid, sterkere tilbake.

7 Responses to “Påskeglimt”

  1. labben March 27, 2016 at 12:22 pm #

    Fem dagers påskeferie (3,5 så langt), sett alle Ringenes Herre filmene (extended selvsagt), blitt en reser på Duolingo (fransk) og ellers sett tre sesonger av Mock the Week mens jeg har spilt ulike versjoner av Candy Crush. Sånn går det når jeg har bypåske. Nå blir det en tur ut med hunden (som for øyeblikket prøver desperat å få tak i favorittballen som har forsvunnet under sofaen, uten hjelp fra meg), så gjøre et forsøk på å finne en bok jeg klarer å konsentrere meg om. Tror jeg må satse på å lese Bookerbøkene som kommer med på shortlist, for så langt har jeg kun lest to fra longlist.. I dag tror jeg det blir Ringenes Herre eller P.G. Wodehouse.

    For øvrig: hund!! Din? Er det en ting som er viktigere enn å lese så er det hundekos😉

    Forslag for å bli kvitt lesetørke: les noe bra du vet du liker. Mer Narnia? Cormac McCarthy?

    • Haruhi March 28, 2016 at 11:15 am #

      Det viktigste først: svigerfars hund. Han har to og en halv, og svigermor har en. Føler jeg har gjort et kupp. Lever på lånt hundekos til vi en gang i framtiden blir enig om hunderase etc selv.. Hadde to dagers påskeferie på Røros hvor jeg ikke gjorde noe annet enn å drikke kakao og kose hunder. Ingen skigåing, ingen frostskader. Helt perfekt.

      Cormac McCarthy har alt for mye tyngde til å blandes inn i lesetørken, elsker mannen – men må være våken for å lese ham. Narnia vurderer jeg sterkt, skal bare lese ferdig den hersens Ivringromanen, så tror jeg at jeg skal belønne meg selv med Prins Caspian.

      Booker har havnet helt bakerst hos meg akkurat nå, får jo med meg at dere flinkiser leser og liker, men kjenner ingen indre motivasjon, – håper det blir bedre til kortlisten kommer.

    • Haruhi March 29, 2016 at 9:46 am #

      Glemte jo det aller viktigste! Hvor langt har du kommet i vanlig Candy Crush?!

  2. siljesols March 29, 2016 at 7:31 am #

    Tok med meg kindle og tre bøker på påskeferie til svigers der det var fullt hus og stormende jubel fra morgen til kveld. Endte opp med å lese 25 sider Booker på 4 dager og tenkte at det var boken. Nå når jeg har kommet hjem viser det seg at det var omgivelsene;-) Det ble altså ingen lesepåske, men har ihvertfall sett litt påskekrim på TV. Hundekos og kakao høre fint ut!

    • Haruhi March 29, 2016 at 9:43 am #

      Fint å høre at vi er flere. 25s booker er dog mer enn jeg har fått til..

  3. Ingalill March 29, 2016 at 8:20 am #

    Ingen påskelesing her eller. Med huset fullt av tenåringer var det den eldre garde som pushet paradise – og plutselig er hele hjernet min blitt til mos. Man kan ikke lese white hunger og se ph samtidig uten indre kollaps. Jeg har også hatt hundefri i påska. Det var deilig.

    • Haruhi March 29, 2016 at 9:45 am #

      Beroligende. Mine lesetørke ser dessverre ut til å streke seg langt utover påskens grenser. Paradise og hungernødsbok, frister omtrent like lite..

Leave a Reply

