Mens jeg venter

5 Jul

– på at kofferten skal pakke seg selv, flyet skal ta av, lønnslippen skal komme og sommeren endelig skal starte, leser jeg meg sakte men sikkert gjennom alle de påbegynte bøkene i bokhylla. Et Sherlock Holmes eventyr til frokosten, et par sider med norsk tatoveringshistorie til lunsj, et essay om Scarlett O’hara og Melanie Hamilton i sola, et par kapitler kinesisk historie til ettermiddagskaffen, fem minutter Owen  Meany til oppvasken, fem til klesvasken, sju mens jeg står og stirrer ut av vinduet. Mens jeg venter på leselysten og tømmer bokhylla for uferdig prosjekter, fyller jeg kofferten med fantasy og feelgood og håper på det beste. I morgen stikker jeg til Tokyo, om 14 dager kommer jeg tilbake med fornyet blogglyst og himla mye inspirasjon.

k-on-tea_00322358

 

Lover.

 

10 Responses to “Mens jeg venter”

  1. animablu July 5, 2014 at 9:51 pm #

    Gooood tur😀

  2. siljeblomst July 5, 2014 at 11:53 pm #

    Tokyo! Så spennende! God tur :6

  3. tinekatrine July 7, 2014 at 11:02 am #

    åååå. God tur!

  4. Ingalill July 8, 2014 at 1:46 pm #

    Skulle ønske godtur, men er vel så sent ute at du er hjemme allerede!
    Håper du kommer hjem men ukjente (for oss på berget) smale, japanske, bestselgerperler.

  5. labben July 8, 2014 at 5:16 pm #

    Woohoo, fornyet blogglyst. Jeg tar deg på ordet og forventer minst ett innlegg i uken når du kommer tilbake.

    Ingalill: får håpe det finnes flere bestselgerperler i Japan enn i Norge..

    • Ingalill July 10, 2014 at 2:58 pm #

      labben:
      Jeg har det fra troverdige haruhi-kilder at det er besatt av (litterære?) brystvorter i Japan – dermed er det bare å glede seg.

      • Haruhi July 18, 2014 at 8:23 am #

        Knisfnis, bestselgerperler.

        I Japan leser alle manga på metroen. Det er mye brystvorter. Både litterære og fysiske. Forøvrig er det umulig å finne bøker på engelsk i Tokyo. Åtte etasjers boktårn, jatakk, engelsk avdeling, neitakk.

        Har lest to japansk-amerikanske da (Otusaka), men det har jo alle andre gjort allerede. ((det er nesten så jeg synes japansk er best på engelsk/amerikansk/canadisk, Ishiguro, Otusaka og Ozeki vs. Murakami, og, uhm, brystvortene)).

        (Gir japansk-amerikansk Asiakryss?).

  6. Anne / Bokofilia July 16, 2014 at 1:01 pm #

    Ha en riktig god tur! Tokyo høres inspirerende ut i deg selv:)

Leave a Reply

