Ti ting jeg gjorde for første gang i 2013

30 Dec

Fordi jeg  nok en gang sitter fast i anmeldelsesmyra, fordi det ennå er for tidig å oppsummere leseåret 2013, fordi lesemålene for 2014 ennå ikke er utklekket – og fordi jeg elsker lister.

  1. Leste en diktsamling fra perm til perm.
  2. Veide mer enn 65 kg.
  3. Lagde pai (nesten) helt alene.
  4. Løp en mil.
  5. Var på voksent jobbintervju, og fikk fast jobb.
  6. Ble slikket i ansiktet av en dvergpuddel.
  7. Fikk meg samboer.
  8. Spiste blodpudding (og likte det).
  9. Besøkte et land hvor jeg ikke kunne et eneste ord av det lokale språket.
  10. Var på bokbloggtreff.

 

113372 (1)

GODT NYTT ÅR!

 

8 Responses to “Ti ting jeg gjorde for første gang i 2013”

  1. Ingalill December 30, 2013 at 1:25 pm #

    PUh, dette innlegget var en lettelse. Jeg er nettopp tvunget meg selv tilbake på post etter tidenes lengste bloggferie og aner ikke i hvilken ende jeg skal begynne, oppsummere, planlegge, eller bare lese om alt det andre har gjort og vil gjøre. Innlegget ditt fikk meg til å innse at jeg kan ta fri noen dager til. Godt Nyttår.
    ( – å ja, jeg fikk med meg det med mila -)

    • Haruhi December 31, 2013 at 11:01 am #

      Tror det må være min sanne bloggmisjon, fint å se at det fungerer.

      (I 2014 skal jeg ha like realistiske treningsmål som lesemål – da blir det mil i flertall (og uendelig mange steingamle klassikere)).

  2. Lise January 1, 2014 at 10:38 pm #

    Det var mange store ting faktisk. Gratulerer!

    • Haruhi January 2, 2014 at 10:22 am #

      Ja, alt i alt et veldig innholdsrikt år. Selv er jeg mest fornøyd med punkt 6 og 7🙂

  3. labben January 6, 2014 at 10:51 pm #

    Nummer 5 skremmer meg. Hva om jeg ikke kan si det samme når jeg skal oppsummere 2014? Da har jeg et problem.

    Jeg blir i det minste stadig slikket i fjeset av et lite beist, men det er ikke en dvergpuddel. Og plutselig veier jeg ikke mer enn 65 lenger. Men jeg har lært, man blir aldri fornøyd. Det er jo fremdeles litt magefett igjen…

    Gratulerer med nummer 1, 3, 4, 5 og 7. Jeg tror ikke gratulerer er riktig ord for de andre, jeg er i det hele tatt ganske usikker på om det finnes ett spesifikt ord som passer for alle de andre. Nummer 4 og 5 imponerer meg uansett ganske mye. Sikkert fordi det er de jeg ser for meg at jeg aldri kan klare.

    • Haruhi January 7, 2014 at 9:29 am #

      Nr 5. rakk merkelig nok ikke å skremme meg, før det bare skjedde. Jeg trodde faktisk at jeg hadde skaffet meg et årsvikariat – før jeg fikk kontrakten i posten og det stod fast (!) stilling. Selvtillitsboost. 3 og 4 er punktene jeg er mest stolt over. Mens 6 og 7 gir mest glede. Dvergpuddelen er beklageligvis ikke min da.

      Heh, nei, fornøyd blir jeg nok aldri uansett. Synes å huske at jeg var like lite fornøyd for 17 kg siden.

  4. rosapille January 9, 2014 at 7:06 pm #

    Godt nytt år! Mange fine og spennende ting på listen syns jeg:)

  5. stjernekast January 26, 2014 at 6:44 pm #

    Jeg liker skikkelig mye! Du er helt rå!

Leave a Reply

