Notater fra et vellykket biblioteksbesøk

25 Aug

Fordi jeg liker lister, og har alt for mye jeg egentlig skulle ha blogget om. 

 

BØKENE JEG SKULLE LÅNE 

  • Å føde et barn – Kristin Sandberg
  • Agnes i senga – Heidi Linde
  • Hvordan ser et liv ut hvis man ikke har nok kjærlighet? – Maria Zennström
  • Paradise – Toni Morrison

BØKENE JEG PLUKKET MED MEG, MEN IKKE TOK MED HJEM 

  • Å føde et barn – Kristin Sandberg
  • Dikterdronningen: Sigrid Undset – Sigrun Slapgard
  • Trolldomsfjellet – Thomas Mann

BØKENE JEG FAKTISK TOK MED HJEM

  • The Forgotten Waltz – Anne Enright
  • Deep shit, Arkansas – Victoria Durnak
  • Selvportrett – Édouard Levé
  • Gilead – Marilynne Robinson
  • Russland er sitt eget sted – Peter Normann Waage
  • Det ville østen –  B. MiRee Abrahamsen
  • Paradise – Toni Morrison

wpid-IMG_20130823_165843.jpg

Fredagens fangst + litt av forrige ukes fangst. Valgets kvaler.

BØKENE JEG IKKE FANT (ELLER GLEMT Å LETE ETTER) 

  • Agnes i senga – Heidi Linde
  • Hvordan ser et liv ut hvis man ikke har nok kjærlighet? – Maria Zennström

TOK OGSÅ MED MEG 

  • En gigantisk kanelsnurr som smakte masseprodusert
  • Sesong to av Sherlock
  • Sesong tre av Mad men

LEVERTE

  • En stemmeseddel
  • En halvtom kaffekopp
  • Slik blir du styrtrik i Asia – Mohsin Hamid
  • Cocktail Hour Under The Tree of Forgetfulness – Alexandra Fuller.

wpid-IMG_20130720_144248.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I tillegg til dårlig hvetebakst, selger mitt lokale bibliotek rosa kake. Livet dere, helt greit.

og helt til sist BLOGGINNLEGGENE JEG SKULLE SKRIVE, MEN ALDRI SKREV 

  • Om lydbøker (hvor jeg forteller om hvordan jeg faktisk endte opp med å like Gone Girl, og ikke ble verken sjokkert eller kåt av Tampa, og anbefaler alle som en gang har elsket Narnia og høre Gaimans nyeste).
  • Om Slik blir du styrtrik i Asia – og det faktum at jeg ikke elsket den
  • Om Zadie Smith og rasisme (og litt om hvorfor alle burde se Orange is the new black)
  • Om litterære fantasier (hvor jeg snakker om Anne Lise Marstrand-Jørgensens Hildegard  og Sara Stridsbergs Drømmefakultetet, og det faktum at jeg er i ferd med å bli en realityhore)
  • To, snart tre, månedsstatistikker

4 Responses to “Notater fra et vellykket biblioteksbesøk”

  1. Kathleen August 26, 2013 at 5:44 am #

    Trolldomsfjellet skulle du ha tatt med hjem!

    • Haruhi August 26, 2013 at 10:55 am #

      Kommer til å lese den i løpet av høsten.
      Den og Undsetbiografien ble lagt igjen av praktiske årsaker, jeg hadde ikke med meg sekk og skulle innom dagligvarebutikken på vei hjem. For mye vekt.

  2. Lise August 27, 2013 at 7:04 pm #

    Det var bloggposten sin det! Bra!

  3. stjernekast January 25, 2014 at 8:27 pm #

    Deep shit, Arkansas tok jeg også med meg hjem fra biblioteket en gang. Jeg leverte den uten en gang å ha åpnet den. Men! Det hele resulterte i at jeg malte en vegg på stuen, en vegg på kjøkkenet, en radiator og karmene på do orange. På grunn av fargen på omslaget. Tok den med meg på malebutikken og valgte maling med farge som var nærmest mulig den.

    Ostekake, mmmm. Hadde biblioteket mitt hatt det hadde jeg vært der ukentlig, ikke annen hver måned.

Leave a Reply

