Statusoppdatering

19 Jun

Jeg er her fremdeles. Har ikke sniksluttet. Kommer aldri til å snikslutte.

Jeg er sliten. Bruker alle kreftene mine på lese (Sofi Oksanen, Sara Stridsberg, Zadie Smith, Linn Strømsborg) og puste. Og litteraturen er mer logisk enn den har vært på lenge – og alle bøkene jeg rører ved er verdt tiden de tar å lese. Har helt sluttet å trene, og nærmer meg femten kg i pluss, – spiser sirup rett ut av boksen og husker ikke sist jeg lagde meg middag, men jeg har det bedre enn jeg har hatt det på lenge. Teller ned dagene til jeg skal flytte sammen med denne fyren som så lenge har vært min, til jeg skal si opp jobben (som jeg endelig har lært meg å like), bryte opp, legge bøkene i banankasser og pakke mummikoppene inn i kjærlighet og silkepapir. Jeg vet hva jeg flytter fra, men ikke hva jeg flytter til, har leilighet og noen å dele dobbeltsenga med. Har ikke jobb, – vet ikke en gang om jeg skal jobbe. Har søkt vikariater, nattevaktsstillinger, litteraturvitenskap. Vet ikke hva jeg velger, vet ikke en gang om jeg har et valg. Flytter ut av hybel, inn i leilighet, skal fylle veggene med bøker og vinduskarmene med frosker. Skal begynne å spise mat igjen og puste samme luft som et annet menneske og aldri være bare meg. Jeg er livredd, men jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så bra.

9 Responses to “Statusoppdatering”

  1. Anne / Bokofilia June 19, 2013 at 8:10 pm #

    Godt å ha deg tilbake! Takk for oppdateringen:) Lykke til på ferde inn i det ukjente – ja, ukjent på mange måter! Hold fast på det du har så vil hverdagen komme av seg selv. På en god måte.

  2. ellikken June 20, 2013 at 8:57 am #

    Du er fin!

  3. Linn June 20, 2013 at 2:31 pm #

    Du er så bra du!

  4. ForfatterfrueKaren June 21, 2013 at 12:49 pm #

    Masse lykke til! Livet er uforutsigbart. Og nettopp det er det fine med det.

  5. siljeblomst June 22, 2013 at 9:21 am #

    Det er så fint å lese et innlegg fra deg igjen, og jeg er glad du ikke har sniksluttet🙂. Bra at du har det bra! Stor varm klem fra meg.

  6. tine katrine June 23, 2013 at 4:44 pm #

    Spennende med forandringer, wiii!

  7. Haruhi June 25, 2013 at 9:32 pm #

    Dere er fine dere!
    Bokbloggere må være noen av de koseligste menneskene i verden.

  8. rosapille July 6, 2013 at 5:59 am #

    Hei! Så fint du ikke har sniksluttet:) Jeg ligger etter i blogglesingen grunnet flytting, og det var koselig å komme innom og høre at det går bra^^ Lykke til med samboerskapet!

  9. stjernekast January 25, 2014 at 12:12 am #

Leave a Reply

