What I do

25 Apr

Mad Men, og Power Politics. Margaret Atwood og Don Draper. Det er det jeg får tiden til å gå med. Jeg aner en vis sammenheng, og vet ikke om jeg liker det. Og begge deler er så himla vakkert, og samtidig så menningsløst trist – og det blir nesten for mye. Gi meg tilbake tvkrimmen min, jeg orker ikke mer skjønnhet nå. Ikke mer alvor.

You want to go back
to where the sky was inside us

animals ran through us, our hands
blessed and killed according to our
wisdom, death
made real blood come out

But face it, we have been
improved, our heads float
several inches above our necks
moored to us by
rubber tubes and filled with
clever bubbles,

our bodies
are populated with billions
of soft pink numbers
multiplying and analyzing
themselves, perfecting
their own demands, no trouble to anyone.

I love you by
sections and when you work.

Do you want to be illiterate?
This is the way it is, get used to it.

(Margaret Atwood, 1971).

don-and-betty

6 Responses to “What I do”

  1. labben April 25, 2013 at 8:58 pm #

    Ta deg en pause med noe tullete og velskrevet. Les Wodehouse eller Douglas Adams. Jerome K. Jerome eller Erlend Loe. Man blir ødelagt av å lese for mye vakkert og trist. Jeg leste Mortality av Christopher Hitchens i går kveld. Jeg burde virkelig lest eller sett noe morsomt etterpå…

  2. ForfatterfrueKaren May 9, 2013 at 8:04 pm #

    Nå har du jammen vunnet deg bok hos meg: http://forfatterfruen.priv.no/kvinnekanonvinnere/ Gratulerer!🙂 Husk å send meg postadressa di på mail, så får du den snarest i posten!

  3. Melusine May 23, 2013 at 4:37 pm #

    Ser man det, dikt av Atwood – det var spennende sett i lys av boken jeg skal lese senere i år. Tidligere har jeg kun lest Alias Grace, men det er så lenge siden at jeg knapt husker den.

  4. Lines bibliotek June 3, 2013 at 6:58 pm #

    Ok, nå begynner jeg nesten å grine over å se dikt fra Power Politics sitert et annet sted enn i boken eller hodet mitt. Den er fantastisk, helt fantastisk. Jeg har lest den minst ti ganger allerede, og får gåsehud hver gang. Favoritten min er: Your mouth is nothingness, where it touches me I vanish. Glem tips om å lese noe annet. Power politics er the shit.

  5. stjernekast January 25, 2014 at 12:08 am #

    Jeg sov for lang middagsdupp så nå sitter jeg her klokken ett om natten og leser bloggen din på høyt nivå. Alt for lenge siden sist.

    Elsker diktet!

Leave a Reply

