Søndagssmakebit

14 Apr

En smakebit på søndag er et konsept som Mari fra bloggen flukten fra virkeligheten har satt i gang; hvor flere bloggere hver søndag legger ut små utdrag fra bøker de leser, – en slags  virtuell søndagsbuffé.

Min smakebit er hentet fra Guy Delisles Opptegnelser fra Jerusalem. En tegnet dagbok fra Delisles år i Jerusalem. Delisle er tegneserieskaper, tobarnsfar og gift med en MSF-ansatt. Han har tidligere gitt ut lignende bøker fra Kina, Nord-Korea og Burma. Herlig blanding av storpolitikk og hverdagsfrustrasjoner. Her har dere en noe tilfeldig valgt smakebit, + et snapshot av tåa mi, og et par gloser om hvor vanskelig det faktisk er å få til et klart bilde av en bokside, med et dårlig mobilkamera.

#@!!11+&%//§

wpid-IMAG0418.jpg

18 Responses to “Søndagssmakebit”

  1. Mari - Flukten fra virkeligheten April 14, 2013 at 12:42 pm #

    Jeg har blitt så glad i tegnede historier det siste året, men Guy Delisle var en ny oppdagelse for meg. Smakebiten din fra “Opptegnelser fra Jerusalem” ga meg lyst til å titte nærmere på disse dagbokstrekene. Kanskje kan jeg faktisk også lære litt av dem?

    Forresten var det en morsom detalj at selve smakebiten var fra en søndag😉

    • Haruhi April 22, 2013 at 7:43 pm #

      Ja, det er ganske lærerike. Eller, man føler i alle fall at man lærer mye – samtidig som man stort sett bare sitter å ler. Helt perfekt i grunn🙂

      Hoho, det med søndagen merket jeg ikke selv en gang.

      • Mari - Flukten fra virkeligheten April 22, 2013 at 8:17 pm #

        Å lære gjennom humor skal man ikke kimse av😀 Det kan være effektivt.

        Ha ha, gjorde du ikke?😉 Da ble det jo ekstra artig, jeg tenkte kanskje det var planlagt.

  2. Beathe Solberg April 14, 2013 at 1:43 pm #

    Leser veldig lite tegneserier og burde absolutt gjøre noe med det. Tusen takk for artig smakebit:)

    • Haruhi April 22, 2013 at 7:43 pm #

      Jeg leser nesten ikke noe selv, men begynner å få mer og mer smaken for formatet.

  3. Lena April 14, 2013 at 3:23 pm #

    Tack för smakbiten. Inser att jag läser alldeles för lite tecknade serier. Borde absolut läsa fler.

  4. dez April 14, 2013 at 3:39 pm #

    Herlig med smakebit fra tegneserier! Har denne i biblioteket der jeg jobber – har ennå til gode å lese den : )

    Virtuell søndagsbuffé var en fortreffelig beskrivelse på denne ukentlige eventen : )

    Takk for smakebiten : )

  5. Lottens Bokblogg April 14, 2013 at 3:59 pm #

    Tack för den annorlunda smakbiten!

  6. Melusine April 14, 2013 at 5:52 pm #

    Så gøy med en smakebit fra denne! Jeg har hatt den en stund på leselisten, men nå skal jeg sannelig sjekke på biblioteket om de har den der🙂

    • Haruhi April 22, 2013 at 7:43 pm #

      Gleder meg til å høre hva du synes!

  7. Monika April 14, 2013 at 7:26 pm #

    Serier är jag inte så glad i och har nog egentligen aldrig varit. Varför vet jag inte🙂

  8. Anne / Bokofilia April 14, 2013 at 8:14 pm #

    Denne smakebiten likte jeg! Og på en måte kan den jo nesten regnes som en spinn-off til Bibel-prosjektet ditt🙂

    • Haruhi April 22, 2013 at 7:44 pm #

      Haha, ja! Noen ganger føler jeg nesten at bibelen forfølger meg🙂

  9. Marika April 15, 2013 at 7:45 pm #

    Tack för smakbiten! Jag har hört Delisles namn tidigare, men inte haft något uppfattning om vilken sorts serier han gör.🙂

  10. Caz April 16, 2013 at 3:11 am #

    Denne var spennende! Takk for tipset🙂

  11. ellikken April 18, 2013 at 8:18 am #

    Ja til flere tær i bokblogger! Jeg digger deg, jeg digger deg, jeg digg-digg-digger deg🙂

    • Haruhi April 22, 2013 at 7:45 pm #

      Leste trær. Skjønte ikke noe. Liker både trær og tær da. Kanskje trenger vi flere av begge deler!

  12. stjernekast April 24, 2013 at 4:00 pm #

    “et snapshot av tåa mi” hi hi hi hi hi hi hi!!!

Leave a Reply

