Back / du trenger ikke å lese noe annet enn overskriften

27 Feb

Jeg orker ikke å blogge om bøker, og jeg klarer ikke å blogge om Afrika, men jeg er en jævel på å fylle ut skjema (et direkte resultat av en drøy måned i Afrika) så litt pausefyll skader vel ikke.

 

Here we go. 

 

1. Hvor gammel er du om fem år? 26.

2. Hvem var du rundt minst to timer i dag?  Meg selv. Auch.

3. Hvor høy er du? 1.64 på gode dager.

4. Hva var den forrige filmen du så? Ca halve Inglourious Basterds. Tidenes tap av ansikt at jeg klarte å sovne midt under favorittfilmen min.

5. Hvem ringte du sist? Mamma (fun fact, ca 80% av disse har nettopp dette svaret her)

6. Hvem ringte deg sist? Mamma (og her).

7. Hva stod på den forrige sms’en du fikk? Telefonen min har avgått med døden, men jeg antar at det stod noe slikt som “hahah, du er stuck på Zanzibar uten solkrem! Holder du deg i skyggen? Og vet du når du får bagasjen din tilbake?”.

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Sms. Uten tvil. Liker ikke å snakke inn i bokser. Eller klumper.

9. Er dine foreldre gift eller skilt? Gift. Med hverandre attpåtil.

10. Når så du mammaen din sist? På lørdag.

11. Hvilken farge har du på øynene? Grønne.

12. Når våknet du i dag? Klokka halv 7.

13. Hva er din favorittjulesang? Christmas Is Going To The Dogs – Eels, hvis den telles. Rockin’ Around The Christmas Tree hvis man skal svare tradisjonelt.

14. Hva er din favorittplass? Hvor enn jeg har tilgang på nytrakta kaffe (sier jeg, også kommer jeg på at den plassen jeg savner aller mest nå, er sykehuset hvor jeg hadde praksis i Tanzania – hvor nærmeste kaffetrakter var seks timer unna.)

15. Hvilken plass liker du minst? Frisørsalonger hvor det ikke serveres kaffe.

16. Hvor tror du at du er om ti år? Six feet under. Eller i Molde.

17. Hva skremte deg mest om natten som liten? Uriah Heep. Han bodde under senga i mi mange år, dukker faktisk opp ennå innimellom. Grøss.

18. Hva fikk deg til å le hardt sist?  Inglourious Basterds før jeg sovna.

19. Hvor stor er sengen din? Ikke stor nok.

20. Har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Bærbar.

21. Sover du med eller uten klær? Uten. Jeg er nakensovningsmisjonær, in fact. Har omvendt to stykker, og jobber på nr tre.

22. Hvor mange puter sover du med i sengen? To + magen min.

23. Hvor mange land har du bodd i? Ett.

24. Hvor har du bodd? Åsnes, Flisa, Tolga, Ranheim, Levanger.

25. Liker du sko, sokker eller barbeint? Barnbent / ullsokker. Hater sko.

26. Er du sosial? Nei. Forsamlinger på mer enn 5 mennesker er et mareritt. Forsamlinger på mer enn et menneske (meg selv inkludert) hvor de resterende ikke er en av ti nøye utvalgte mennesker, er også et mareritt. Jeg trives godt sammen med hunder da, hvis det gir poeng.

27. Hva er din favorittis? Sitronsorbet. Mørk sjokolade. Crem  Brulée. Vanilje. Mangosorbet. Pasjonsfrukt. Krisebær med mørke sjokoladebiter. Skogsbær. Cappucino. Caffè mocca. Bringebær.

28. Hva er din favorittdessert? Creme Brulée.

29. Liker du kinamat? Nei, ikke den man får i Norge i alle fall.

30. Liker du kaffe? Jeg lever på og for kaffe.

31. Hva drikker du til frokost? Juice. Melk. Kaffe. Vann. Kaffe. Vann. I den rekkefølgen.

32. Sover du på en spesiell måte? Med ørepropper og kosedyr og som regel uten kroppskontakt.

33. Kan du spille poker? Akk, nei.

34. Liker du å kose? Veldig situasjonsbetinget, men, ja – sure.

35. Er du et avhengighetsmenneske? Ja. Den eneste måten å bli kvitt en obsession på, er å skaffe seg en ny.

36. Kjenner du noen med samme bursdag som deg? Ja – en av mine nærmeste venner.

37. Vil du ha barn? Nei takk, helst ikke.

38. Kan du noen andre språk enn norsk? Engelsk, tulletysk (en julesang + noen grammatiske regler, resultatet av tre år med ungdomsskoletysk) og noe Swahili (nok til å imponere folk i turistbransjen, ikke nok til å overleve).

39. Har du noen gang vært i en ambulanse? Litt usikker, men regner med det.

40. Foretrekker du havet eller et basseng? Havet. Basseng er for pyser. Litt som lettbrus.

41. Hva bruker du helst penger på? Mat som jeg liker å tro at er sunn – men som egentlig bare er dyr. Nøkkelmerke i mitt hjerte. Og bøker. Og frosker.

42. Eier du dyre smykker? Kommer ann på definisjonen av dyrt.

43. Hva er ditt favorittprogram på TV? Mesterens Mester, men bare når Ailo Gaup er med.

44. Kan du rulle med tungen? Ja.

45. Hvem er den morsomste personen du kjenner? Min mor.

46. Sover du med kosedyr? Ja.

47. Hva har du som ringelyd? Husker ikke – har alltid mobilen på lydløs uansett.

48. Har du klesplagg fra du var liten? Tror ikke det.

49. Hva har du nærmest deg nå som er rødt? Det falske kirsebæret på toppen av en keramisk cupcake.

50. Flørter du mye? Nei, har ikke helt talentet.

51. Kan du bytte olje på bilen? Nei.

52. Har du fått en fartsbot noen gang? Litt vanskelig å få det på sykkel, heldigvis.

53. Hva var den forrige boken du leste?  The War of Don Emmanuel’s Nether Parts var den siste boka jeg leste ut. Den siste boka jeg lest i var Innsirkling. 

54. Leser du avisa? Bare Aftenposten Innnsikt, og det telles vel ikke helt.

55. Abonnerer du på noe magasin? Sykepleien, og det telles vel heller ikke helt.

56. Danser du i bilen? Jeg..eh..nei.

57. Hvilken radiostasjon hørte du på sist? P1. Kveldsmat er balsam for sjelen min.

58. Hva var det siste du skrev ned på et papir? Huskelapp når jeg skulle ringe frisøren (navn, ønsket tidspunkt, lengde på hår, nei jeg vil ikke ha lærling).

59. Når var du i kirken sist? For ca to uker siden, faktisk.

60. Er du lykkelig? Nei.

10 Responses to “Back / du trenger ikke å lese noe annet enn overskriften”

  1. ellikken February 28, 2012 at 7:50 am #

    Endelig:
    1) du er tilbake
    2) noen flere enn meg som kan rulle med tunga

    Jeg føler trang til å gjenta punkt 1

    DU ER TILBAKE!!!!🙂🙂🙂

  2. Kathleen February 28, 2012 at 8:07 am #

    Jeg hopper meg på elikken her oppe! Du er tilbake!!🙂

    (Og elsker forresten at alle svarer mamma på telefonspørsmålene.)

    • Haruhi March 2, 2012 at 4:40 pm #

      Ja, elsker det! Skuffa over at du ikke hadde svart mamma, forresten.

  3. rosapille February 28, 2012 at 8:45 am #

    Velkommen tilbake!!

    (nå har jeg lest den listen så mange ganger at jeg begynner å gå tilbake på mitt originale standpunkt om å ikke adoptere den selv. Den blir morsommere og morsommere^^)

    • Haruhi March 2, 2012 at 4:41 pm #

      Takk!

      (Jeg klarer ikke å bestemme meg for om de egentlig er superkleine, eller faktisk ganske morsomme).

  4. Lines bibliotek February 29, 2012 at 12:16 pm #

    Velkommen tilbake! Håper du ikke ble for solbrent uten solkrem. Håper du likte Don Emmanuel. Håper du tar feil på punkt 16.

    På dette tidspunktet tror jeg vi kan konkludere med at en bokblogger er en person (jente) som liker mammaen sin veldig godt, sannsynligvis ikke kan rulle med tunga, misliker å snakke i telefon og ikke er spesielt sosial. Dog glad i dyr. Og bøker.

    Mitt yndlingssvar så langt er nr 21; nakensovingsmisjonærer finnes det altfor få av i dette landet, men jeg har heldigvis møtt et par av dem.

    Og Creme Brulée er… himmelsk.

    • Haruhi March 2, 2012 at 4:48 pm #

      Takk!

      Huden min er så nordisk at jeg burde flå meg selv og bli rik på svartemarkedet i India. Alle antagelser om hvordan det gikk uten solkrem på Zanzibar er dessverre korrekte. Don Emmanuel var så god at jeg til tider glemte at jeg var solbrent. Enough said.

      Nakensovingsmisjonæring er undervurdert! (Forøvrig ønsker jeg meg visittkort; Afrikafarer, sykepleier og nakensovingsmisjonær).

  5. ellikken March 1, 2012 at 10:23 pm #

    Line! Ikke et vondt ord om Molde!

    • Haruhi March 2, 2012 at 4:43 pm #

      (Her i huset brukes Molde synonymt med et betraktelig varmere sted, og det å flytte til Molde anses som punktum på både karriere, lykke og familieliv. Til mitt forsvar aner jeg virkelig ikke hvorfor Molde har fått denne tvilsomme æren; er åpen for språkvask hvis noen kan lede meg inn på den rette sti / ta meg med på et overbevisende besøk til Molde. Forresten lurer jeg på om vi er de eneste bokbloggerene som kan rulle med tunga).

  6. Julie March 3, 2012 at 3:58 pm #

    Hurra, velkommen tilbake! Nakensoving er dessuten uten tvil best.

Leave a Reply

