Bloggpause

9 Oct

Jeg har alltid hatt lyst til å si dette: jeg tar meg en bloggpause. Det høres så viktig ut.  Tiden vil sikkert vise at bloggpausen ikke varer stort lenger enn den vanlige intervalen mellom innlegg, men shit au, jeg liker ordet pause jeg. Det minner meg om mat. Så, i mangel på pausebilde, et pausedikt.

 

HOPE

 Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words,
And never stops at all,

And sweetest in the gale is heard;
And sore must be the storm
That could abash the little bird
That kept so many warm.

I ‘ve heard it in the chillest land,
And on the strangest sea;
Yet, never, in extremity,
It asked a crumb of me.

 

 

Emily Dickinson

7 Responses to “Bloggpause”

  1. Lines bibliotek October 10, 2011 at 8:43 am #

    Spis godt i pausen! Dickinson skrev jammen dikt for enhver anledning, bloggpauser inkludert. Bra dame. Fint dikt.

    • Haruhi October 19, 2011 at 3:54 pm #

      Takk! Jeg både spiser og drikker særs godt, beste pausen jeg har hatt på lenge.

      Og, ja, bra dame. Koser meg over langs med hennes samlede.

  2. labben October 17, 2011 at 4:51 pm #

    Er pausen snart over nå? Jeg liker bloggen din!

    • Haruhi October 19, 2011 at 3:58 pm #

      Takk, hyggelig å høre!🙂

      Pausen er ikke over ennå, selv om jeg ikke har full-stopp lenger: jeg leser, kommentere, skriver innlegg, rabbler og listefiserer. Holder meg bare langt unna publiseringsknappen, enn så lenge.

  3. Clementine October 20, 2011 at 7:50 am #

    Utrolig vakkert dikt.. Jeg liker så godt at hun skriver at hope perches in the soul, som kanskje betyr at håpet kommer innenfra; fra oss selv?
    Nydelig.

  4. tinekatrine October 27, 2011 at 4:22 pm #

    sv: jeg vet! kinesere prøver bare å høre mer imponerende ut enn de er. tulleland!!

  5. Kristina Kvåle October 28, 2011 at 11:31 pm #

    døh! som du sa til meg, du bør komme krypande tilbake med halen mellom beina om nokre månedar! imens kjem eg til å sitte og vente på det neste innlegget med litteraturmagi❤

    (emily dickinson <3)

Leave a Reply

