Noen ganger får jeg lyst til å lese Ringenes herre på nytt, bare fordi høsten er like rundt hjørnet

21 Sep

 (Alan Lee: som ga meg bedre  bilder enn filmene noensinne kommer til å gjøre. Sånn rent bortsett fra i Aragorn’s tilfelle, of course.)

4 Responses to “Noen ganger får jeg lyst til å lese Ringenes herre på nytt, bare fordi høsten er like rundt hjørnet”

  1. rosapille September 23, 2011 at 8:40 pm #

    Jeg liker å lese favorittbøkene mine når det er høst; det blir liksom en utvidet stemning av det:) I høst skal jeg lese Silmarillion og Harry Potter 1 minst fire ganger. Og kanskje litt Ringenes Herre også?^^

    • Haruhi September 26, 2011 at 8:46 am #

      Ja, det er noe eget ved høstlesning. Forøvrig synes jeg lotr kler høsten vedlig godt – i likhet med Frodo får jeg ekstra reise- og opplevelselyst på høsten, og hva passer vel da bedre enn å slå følge med Frodo på en fantastisk reise gjennom Midgard?

  2. Hedda October 23, 2011 at 7:14 pm #

    Ååå, drømmebilde! Så kos! Jeg henger meg med på fantasien til Midgard, men må vente med gjenlesinga til en annen gang. God høst!

  3. stjernekast May 27, 2013 at 10:53 pm #

    Ringenes herre + høst= det er logisk. Godt sagt! Eller Du har så rett! Eller noe i den dur.

    Selv leste jeg Ringenes herre på sommeren. Her sitter jeg og jeg tror jeg alltid har lest Tolkien på sommeren. Silmarillion og Huriens barn.. Den Rundt-om-rask-novelle-tingen.. joo, sommeren.

    Jeg har ikke lest Ufullendte fortellinger enda. Tenk det.

Leave a Reply

