25

6 Mar

25 er antall pensumbøker jeg har på hybelen min. 1925 er året Benito Mussolini ble diktator i Italia, og året “The Great Gatsby” ble utgitt. Det finnes 25 filmer basert på Hamsun sin verker. Og “I feel fine” er The Beatles sin 25. singel.

25 er også antallet noveller jeg har lest så langt i år, 4 er antallet noveller jeg har blogget om. Derfor, og fordi det overordnete målet med novelleutfordringa må sies å være å få øynene opp for novellesjangeren – noe jeg har, trekker jeg meg. Jeg gir opp, om du vil. Jeg kommer til å fortsette å lese noveller, både Alice Munro, Miranda July og Frode Grytten ligger å venter på meg. Jeg kommer bare ikke til å telle dem lenger. Eller nødvendigvis blogge om dem.

 

 

 

 

 

 

 

PS: Hvis du legger fem gjennomsnittlige damespekkehoggere oppå hverandre, vil de veie ca 25 tonn.

P.P.S: Spekkhoggere er de vakreste dyrene jeg vet om.

P.P.P.S: Det har ingenting med Keiko å gjøre.

P.P.P.P.S: Hvis noen kan forklare meg hvordan jeg fjerner de rosa strekene rundt bildene mine, så skal de få en fiktiv spekkhogger av meg.

8 Responses to “25”

  1. mostraum March 6, 2011 at 10:49 pm #

    Gå inn på bildetkontrollen og skriv 0 på Bildeegenskaper: “Border”/”Ramme”. Dersom du alt har sett inn bildet så må du gå i avanserte instillingar i bildekontrollen. Det plar iallfall gjere jobben for meg.
    Dersom det ikkje går så har det antaklig noko å gjere med temaet du brukar, Bueno er jo litt rosa🙂

    Kjem ikkje på noko lurt å sei om 25😉

  2. Nina March 7, 2011 at 5:49 am #

    Når du legger inn et bilde må du fjerne linken som står under Lenke URL, da forsvinner rammen også:)

  3. Kathleen March 7, 2011 at 6:31 am #

    Spekkhoggere er kjempefine. Jeg så riktignok ‘Free Willy’ til videokassetten ble utslitt, så Keiko har litt skylden hos meg. Men jeg er jo genrelt veldig glad i havdyr, og spseielt hvaler.

  4. Haruhi March 7, 2011 at 4:22 pm #

    @ mostraum: Hm, jeg fant ikke bildeegenskaper en gang jeg, eller, jo, kanskje, men ikke en plass hvor det stod ramme eller border. Men, tusen takk for forslaget!

    Ja, jeg lurer på om den eneste løsningen vil være å bytte tema, men jeg er glad i rosa jeg. Sånn bortsett fra rundt bildene mine😛

    @ Nina: Det funka ikke, men takk for tipset🙂

    @: Kathleen: Jeg slet ut en utgave av “Free Willy” jeg også, men det var etter at jeg hadde lest/sett alt jeg kunne finne om spekkhoggere. Hvaler generelt sett er noe av de vakreste og mest fascinerende som finnes. Synes jeg.

  5. bai March 8, 2011 at 4:08 pm #

    Så dumt at du trekker deg. Og så dumt at du opplevde blogginga som tvang. Uansett – eg håper det er greit at eg framleis kikker innom bloggen din i ny og ne.

    • Haruhi March 8, 2011 at 4:38 pm #

      Vel, kanskje tvangsblogging ble feil ord. Det var mer det at det gikk ut over lysten til å finne nye novelleforfattere/samlinger når jeg visste at jeg “måtte” finne dem, for å blogg om dem, og telle dem. Så, når det gikk opp for meg at bloggen for en gangs skyld minsket, og ikke økte, leselysten, bestemte jeg meg for å hoppe av.

  6. Kristina Kvåle March 12, 2011 at 5:07 pm #

    hihi, skumle greier😉 annbefalar deg forresten å kjøpe essays in love av alain de botton, leser den no, og so far so damn good😉 har sjølv aldri hørt om han, men tok ein sjans og kjøpte den på impuls, og det er eg utruleg glad for!

    og forresten, tusen takk for dei fine kommentarane dine, dei fekk meg til å smile🙂

  7. tinekatrine March 13, 2011 at 7:45 pm #

    sv: will do! posesupper smaker bare tragisk og fælt. laget et suppe-innlegg på den andre bloggen “min”, kanskje du finner noe inspirasjon der:
    http://femfine.blogspot.com/2011/02/suppe-til-folket.html

Leave a Reply

