Smakebit

26 Feb

“She stopped typing. If she’d been using pen and paper, she would have screwed the paper up in disgust, but there wasn’t a satisfying equivalent with email, seeing as everything was designed to stop you making a mistake. She needed a fuck-it key, something that made a satisfying ka-boom noise when you thumped it”

Juliet, Naked – Nick Hornby.

Gotta love that man.  Riktignok er alle bøkene han har skrevet, egentlig en og samme bok, men hvor farlig er det; når den boka er forholdsvis kick-ass? Det fineste med Nick Hornby er at jeg kjenner meg igjen i det han skriver, om han så skriver om fotball, popmusikk, gravide tenåringer eller selvmord. Det verste er at jeg bestandig leser “Dick Horny” hver gang jeg ser navnet hans på trykk. Og at jeg fniser hver gang. Faen ta folk som tagger i biblioteksbøker. Og faen ta meg, som har så lav fniseterskel.

4 Responses to “Smakebit”

  1. Silje February 27, 2011 at 11:34 am #

    Fuck-it key! Dét hadde vært noe..

  2. Kristina Kvåle February 27, 2011 at 9:57 pm #

    åh, det høres ut som ein veldig fin søndag, og mykje lukke til på eksamenen din – det går nok strålande🙂

  3. Lines bibliotek March 3, 2011 at 11:13 am #

    Hehehehe, “Dick Horny” er bra! Heretter kommer jeg også alltid til å lese navnet hans slik og le! Og Dick Horny er virkelig kick-ass, ja.

  4. Christine March 5, 2011 at 6:34 pm #

    Jeg har litt samme forhold til Nick Hornby (som jeg nå også bare leser som ‘Dick Horny’ – damn!) som det virker som om du har til McEwan. Jeg elsker, elsker, elsker mange av bøkene hans, men de jeg ikke liker, de liker jeg til gjengjeld virkelig ikke i det hele tatt. Frustrerende! Juliet, Naked er en av de jeg elsker. Den traff meg i sjela.

Leave a Reply

