“I am the blood of the dragon”

15 Sep

Jeg har i de siste ukene vært så dypt inne i Henels sølyfe og Bowmans rom, at jeg ikke har hatt tid til å lese tilstrekkelig med skjønnlitteratur. Det gjør vondt, og det blir ikke bedre av at pensumet minner meg på hvor viktige det er å ivareta alle menneskets dimmensjoner, også den åndelige og kulturelle. Koselig. I tillegg til å lese om nyrefunksjoner og andre funksjonditter, har jeg funderet på ulemper ved blodgiving. Og kommet fram til følgende to:

1. Hvis du er i skapet, og noen foreslår for deg at “hey, du burde bli blodgiver!” så må du dikte opp en annen gyldig grunn til å ikke gi. Late som om du har bodde i Afrika i et år uten at noen har merka det. Eller noe.

2. Hvis du har sprøyteskrekk og ikke tør å innrømme det, og noen foreslår for deg at “hey, du burde bli blodgiver!” så må du også dikte opp en annen gyldig grunn. Som at du er homofil. Eller har tatt betalt for seksuelle tjenester.

Trykk her: blodbanken, og her organdonasjon og her hyperbole and a half, og du har gjort meg så lykkelig som jeg kan få blitt uten godt lesestoff. I tillegg er du den heldige vinner av et gratis fantasibilde.

2 Responses to ““I am the blood of the dragon””

  1. tinekatrine September 16, 2010 at 5:10 pm #

    ifølge deg er jeg enten homofil, eller har tatt betalt for seksuelle tjenester

  2. tinekatrine September 17, 2010 at 4:41 pm #

    ja, likte den versjonen bedre..

Leave a Reply

