Taggelagget

18 Jul

Norunn har tagget meg. Mao: seks spørsmål til min disposisjon, og retten til å kaste egg på tre andre bloggere mens jeg roper “du har ‘n!”.Noe som passer meg utmerket, siden jeg er for lat til å blogge ordentlig, og har opparbeidet meg en imponerende mengede vrøvlete upubliserte innlegg, rosa smør og afrikanske blosmter, heter ett. Need I say more?

1. Hvilke bøker leser du akkurat nå?

Purple Hibiscus – Chimimanda Ngozi Adichie.

2. Hvor liker du best å lese?
Hm.  Toget. Det er eget ved å vite at du har nøyaktig fire timer og femten minutter til å bare lese, lese, lese og drikke kaffe. Uforstyrret.

3. Hvilken bok skulle du ønske ville bli filmatisert?

Jeg skulle gjerne ha likt å sett Lian Hearn sin serie Tales of the Otori på film. Om filmene hadde blitt ræva, så kunne jeg i hvertfall ha stolt på filmindustrien til å finne meg litt japansk eyecandy.

4. Hva er favorittboken din?

The Lord of the Rings – J. R. R. Tolkien.

5. Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?

1984 – George Orwell.  Resten av The no. 1 ladies detective agency serien.

6. Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?

Jeg husker forsider ca like lenge som jeg..leser boka. Men denne er jo fin:

Jeg kaster eggene på: Lisbitt, lisbitt og Even.

One Response to “Taggelagget”

  1. Sesselja July 18, 2010 at 6:52 pm #

    Les “1984” med debatten om datalagrinsdirektivet m.m. i bakhodet, og den virkeligheten boka tegner opp blir enda skumlere.😦

Leave a Reply

