Om å skrive bachelor

24 May

Det er sommer nå. 23 grader i skyggen, og halvnakne mennesker overalt. Jeg sitter inne. Stirrer på tom worddokumenter og pirker på gamle sårskorper. Utenfor har noen vannkrig. Jeg banner. På facebook kan jeg se at de andre begynner å bli ferdig, mangler bare finpussen nå, sier Janne. Jeg banner igjen.  Har knapt begynt. Lest en del. Tenkt lite. Skrevet mindre.

5 Responses to “Om å skrive bachelor”

  1. labben May 24, 2012 at 11:13 am #

    Sylteargurker?

    Jeg er halvnaken på lesesalen, og fant nettopp ut at jeg skal være det i fire dager ekstra. På grunn av streik er innleveringsfristen utsatt fra 1. juni til 5. juni. Fint for meg, for jeg har fremdeles 20 sider igjen å skrive, men jeg skulle gjerne hatt ferie fra og med neste fredag. Jeg er med andre ord irritert og overlykkelig samtidig. Vet ikke helt hvilken følelse som vinner.

    Skriver du om noe spennende i det minste? Jeg gjør, men skulle aller helst lest noe spennende i stedet. Ute.

    • Haruhi May 24, 2012 at 11:19 am #

      Åh, det skjedde med meg i fjor. På en hjemmeeksamen, plutselig måtte jeg sitte i tre dager ekstra. Hadde neppe blitt ferdig uten de ekstra dagene, men klarte ikke helt å glede meg over utsettelsen allikevel.

      Sylteagurker er kategorien for alt som er ukoselig og teit, sånn i motsetning til sukkerspinn, som er kategorien for, vel, sukkerspinn. Skriver om noe som er interessant å jobbe med, dog ikke fult så interessant å lese forskning om. Eller skrive om. Sånn er det vel med det meste, i ihvertfall innen sykepleien.

      Gleder meg sykt til å kunne lese skjønnlitteratur i mer enn fem minutter av gangen, og uten dårlig samvittighet!

  2. ellikken May 24, 2012 at 6:46 pm #

    Jeg er heller ikke glad i sylteargurker, men jeg syns likevel sylteagurken som er på McDonalds-burgerne er supergode. Skjønner du hva jeg prøver å fortelle deg? :-)
    Lykke til i innspurten, o’herlige du, resultatet er verdt slitet og svettingen!

  3. Julie May 28, 2012 at 11:12 am #

    Dette klarer du, vettu! Deadlinen på bacheloroppgaven min var uforskammet tidlig i år. Den 23. mai. Så der var det bare å skjerpe seg og få ut fingern. På toppen av det hele ble jeg dritforkjøla akkurat den uka (ikke gøy i 30 varmegrader, synes jeg), og hadde en hjemmeeksamen fra 21.-24. mai. Nå kjenner jeg at ferie skal bli fint.

  4. astridterese May 30, 2012 at 11:26 am #

    Jeg vil si som Julie: Dette klarer du!
    Sist jeg skrev en oppgave (på en hjemmeeksamen) følte jeg riktignok at jeg var helt på villspor, men det syntes takk og lov ikke sensor! :-)
    Lykke til!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

